Kaip taisyklingai pakrauti elektrinio paspirtuko bateriją?

Paskelbta


Nors iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad elektrinio paspirtuko krovimas – tai ne raketų mokslas, visgi keletas įdomesnių niuansų yra ir būtent juos apžvelgsime šiame straipsnyje. Paspirtuko baterija – vienas svarbiausių šios transporto priemonės komponentų. Jeigu kažkas ir nesutiktų su šiuo teiginiu, tai fakto, kad baterija yra brangiausias paspirtuko komponentas – tikrai niekas nenuginčytų. Paspirtukuose naudojamos dviejų tipų baterijos: švino rūgštinės bei ličio jonų. Pastarosios yra brangesnės, bet patvaresnės ir sutinkamos dažniau. Taip pat baterijas galime lyginti pagal talpą, pakrovimo laiką, energijos suvartojimą, svorį bei ilgaamžiškumą. Tam, kad elektrinio paspirtuko baterija tarnautų kuo ilgiau, turime laikytis kelių svarbių taisyklių.

Elektrinio paspirtuko Xiaomi M365 baterija

Elektrinio paspirtuko krovimas

nuo elementaraus patarimo – visada naudokite tą pakrovėją, kurį gavote kartu su elektriniu paspirtuku. Žinoma, būna visko, pakrovėją galima pamesti ar sugadinti ir tada tenka pirkti naują. Tokiais atvejais, geriausiai pirkti tiesiogiai iš paspirtuko gamintojo ar jo atstovo parduotuvės. Jei tokios galimybės nėra, pakrovėją pirkite tik tokios pačios įtampos bei galingumo, kokio buvo originalas. Mūsų prekiaujamus pakrovėjus rasite prekių kolekcijose šioje nuorodoje: Elektrinių Paspirtukų Dalys.


Kitas dalykas, kurį verta įsidėmėti norint prailginti baterijos gyvenimą, – jos pilnai iškrauti negalima. Beje, pilnai pakrauti taip pat. Tai ką daryti? Ekspertai rekomenduoja ličio jonų bateriją naudoti tada, kai ji yra įkrauta maždaug tarp 30–80 % bendros talpos. Tai reiškia, kad derėtų sustoti krauti paspirtuką, kai baterijos talpa sieks 80 %, o uždėti krauti, kai talpa nukris iki 30 %. Ne visada elektrinių paspirtukų valdymo skydeliai turi baterijos indikatorių, ypač rodantį talpą procentais, todėl tokiais atvejais naudingos išmaniojo telefono programėlės. Norime pabrėžti, kad 30–80 % taisyklė nėra griežtas reikalavimas, kurio būtina laikytis. Baterija nesuges, jeigu netyčia ją pilnai iškrausite ar pakrausite. Juolab, kartais mums reikia 100 % pakrovimo, kad nuvažiuotume tam tikrą atstumą. Bet paspirtuko baterija tarnaus ilgiau, jeigu pagal galimybes vadovausitės šiuo baterijos krovimo bei naudojimo principu. Ženkliai svarbesnis momentas – bateriją reikia atjungti nuo krovimo, kai ji pilnai pasikraus. Dažnas atvejis, kai žmonės palieka krautis elektrinį paspirtuką, pavyzdžiui, nakčiai, tam, kad ryte būtų pilnai pakrautas kelionei. Tokiu būdu baterija perkaista, mažėja jos gyvavimo trukmė. Saugumo sumetimais tokia praktika taip pat nėra gera.

Paspirtuko paruošimas žiemai

Kone aktualiausias klausimas elektrinių paspirtukų naudotojų bendruomenėje – kaip paruošti elektrinį paspirtuką žiemai? Kitaip sakant, kaip paruošti elektrinio paspirtuko bateriją ilgesniam sandėliavimui? Čia taip pat turime paprastą taisyklę: bateriją reiktų pakrauti iki 40–50 % talpos. Tokią procedūrą derėtų kartoti kas mėnesį, kol elektrinis paspirtukas nebus eksploatuojamas dažniau.


Dar vienas svarbus faktorius, kuris prailgins elektrinio paspirtuko baterijos gyvenimo laiką, – temperatūra. Grįžę po ilgos kelionės elektriniu paspirtuku, luktelėkite apie 30 min. prieš kraudami bateriją. Leiskite jai atvėsti bei pasiekti kambario temperatūrą. Tas pats galioja, jeigu paspirtukas ilgesnį laiką buvo lauke, šaltame ore, arba atvirkščiai, saulėkaitoje. Tokiu atveju prieš kraudami leiskite patalpos bei baterijos temperatūrai susivienodinti. Ne išimtis ir pilnai pakrovus bateriją – ji bus stipriai įkaitusi, tad prieš leidžiantis į kelionę paspirtuku leiskite jai šiek tiek atvėsti (15–30 min).

Paspirtuko baterijos ciklas

Elektrinių paspirtukų baterijų ilgaamžiškumą vertinant bendrai – jis yra labai skirtingas, dažniausiai priklauso nuo gamintojo, baterijos tipo, eksploatacijos ypatumų ir yra matuojamas ciklais. Vienas baterijos ciklas – tai elektrinio paspirtuko krovimas iki maksimalaus bei iškrovimas iki minimalaus lygio, nurodyto baterijos gamintojo. Pavyzdžiui, švino rūgštinių baterijų gyvenimo trukmė siekia maždaug 200–300 ciklų, o ličio jonų – apie 400 ir daugiau. Todėl, perkant elektrinį paspirtuką, rekomenduotume rinktis tokį, kuris turi būtent ličio jonų bateriją. Matuojant labai apytiksliai, ličio jonų baterijos savybes išlaiko maždaug apie 15–30 mėnesių, o matuojant atstumu – apie 11 000 km. Tai nereiškia, kad po 11 000 km paspirtuku nuvažiuoto atstumo baterija nustos veikti. Paprasčiausiai ji praras savo gamyklines charakteristikas, o jos maksimali talpa gali nukristi iki 80 % ir daugiau.


Iš pirmo žvilgsnio, elektrinio paspirtuko krovimas yra elementarus procesas, nereikalaujantis daug pastangų. Visgi, norint, kad transporto priemonė tarnautų ilgiau, svarbu atkreipti dėmesį į tam tikrus aspektus ir laikytis baterijos priežiūros bei pakrovimo principų.


Dalintis



← Ankstesni straipsniai Naujesni straipsniai →